Aiemmin olenkin jo kirjoittanut jotain suunnittelilla olevasta "Seitsemän koiraveljestä"-ristipistotaulusta tytön huoneeseen. Perjantaina sain mallin ja lauantaina lankoja ja kankaan. Työstä tulee iso, 80 cm leveä ja korkeimmillaan 29 cm. Niinpä olen nimennyt sen Ikuisuusprojektiksi. Toivon, että saan sen valmiiksi ennen kuin päätämme muuttaa jonnekin muualle, nimittäin tuo tytön huoneessa oleva tyhjä seinä minua niin kovasti kutsui keksimään jotakin koristusta. Mutta luultavastikaan emme tästä asunnosta lähde hetkelleen yhtään minnekään, joten oletan, että aikaa on. Tätä työtä väsään aina silloin, kun ei muut jutut nappaa ollenkaan tai ovat jumissa, kuten talvitakkini puuttuvien (mutta tilattujen) tarvikkeiden vuoksi.

1087388.jpg

Kuva näyttö aika karulta, olisi varmaan pitänyt vähän enemmän miettiä tuota kuvaamista, mutta eiköhän tuosta nyt ajatuksen saa. Lankojen alla olevan mallin osan olen sanut tehtyä viikonlopun aikana. Tämä on siis ensimmäinen näistä veljeksistä, ja se pienin... Kangas on tiheää, 10 lankaa/1cm ja teen sitä siis yhdellä säikeellä. Koska ristipistojen kanssa olen sellainen, että haluan päästä tekemään vähän jokaista väriä, niin päätin aluksi ostaa vain muutamia lankoja, ettei mene ihan mahdottomaksi (eikä mies kauhistu työn hintaa...). Ristipistoja en olekaan tehnyt moneen moneen vuoteen ja luultavasti taas tämän työn jälkeen olen useammaksi vuodeksi saanut niistä ihan kylläkseni. Sen verran tuo mies on nähnyt näiden projektieni koukuttavuutta, että komensi nyt laittamaan perjantai-iltaan asti työn pois. Perjantaina minulla on aamulla ensimmäinen saksan tasokielikoe ja sen suhteen on tietysti kovat tavoitteet.

Tätä työtä aloitellessani mielessäni kävi muutaman kerran ajatus: "Olenko hullu vai vain kunnianhimoinen?". Vielä en ole vastausta tähän kysymykseen keksinyt.